Aktualności
Maciej Krysiak - Twój trener personalny

Jak zmniejszyć ból mięśni ?

Nazajutrz, po ciężkim treningu czujemy głęboki i uciążliwy ból. Bolą nas mięśnie także, gdy zmienimy plan treningowy lub wykonamy niestandardowe dla nas ćwiczenia.

Większość ćwiczących uważa , że jest to wynik zakwaszenia mięśni.

Zastanówmy się jednak czy zakwaszone mięśnie bolą?

Zdecydowanie NIE.

Zakwasy nie bolą. Co więcej zakwaszenie mięśni ustępuje najczęściej w kilkadziesiąt minut po zakończeniu wysiłku.

Co zatem powoduje ból naszych ciał ? Współczesna nauka nie jest jednomyślna w tej materii, ale większość naukowców twierdzi, że ból powodują mikrourazy mięśni, powstałe w czasie treningu oporowego.

Zjawisko bolących mięśni w literaturze fachowej określa się mianem opóźnionej bolesności mięśni- DOMS(delayed-onset muscle soreness)

Co można zrobić, aby mniej bolało?

Poprawić krążenie bolących obszarów.

Wspomniany efekt osiąga się:

-gorącą kąpielą(w wannie)

-płytkim masażem bolących miejsc(następnego dnia po treningu)

-mocną kawą

-aspiryną(salicylany rozrzedzają krew)

-treningiem aerobowym o niskim lub średnim natężeniu i długości

-niewielką ilością alkoholu

Post Tags
No comments

LEAVE A COMMENT